torsdag 29 oktober 2009

where is home?

Det är lite skumt det här med att "känna sig hemma" någonstans. Två nätter i rad nu har jag och Annika sovit över på familjens hotellrum och för första gången sedan jag kom hit ner känner jag mig hemma. Är det inte konstigt? Att jag känner mig mer hemma i ett hotellrum där jag spenderat max 24h än i vårat lilla kollektiv där jag bott i snart en och en halv månad.

Det kändes lite som jag var på ett spa imorse. Tog en lång dusch i en dusch som faktiskt hade bra tryck! Det var länge sedan. I vår dusch får man stå i en kvart för att bli blöt... Schampoo, balsam och duschcreme i samma märke och lukt som vi har hemma. Jag gillare.

1 kommentarer:

Mikaela sa...

jag vet inga som är så hemmakära som ni :)
jag har flyttat 15 ggr på 20 år och min mamma brukar säga att "hemma är där jag finns." :D och så är det ju.. faktiskt.

Skicka en kommentar