onsdag 28 oktober 2009

All work and no play.

Det suger att komma till jobbet med humöret på topp och sedan efter bara en timme känna sig sänkt. Så var det idag. Vi har startat ett nytt projekt nu. Vi ringer till Viasatkunder och säljer HD. Det har gått bra, igår låg jag på mål, men jag känner ju att allt inte riktigt sitter.

Så gör vi en samtalsanalys allihopa på ett av mina samtal. Ingenting positivt plockas fram, bara negativt, negativt, negativt. Det är klart att man känner sig lite sänkt. Lite överkörd. Jag har inget emot individuella samtalsanalyser, det ingår i jobbet, det är jag van. I grupp däremot.. Det finns inget värre..

Idag är siestan välkommen. Mitt break på fyra timmar. Jag behöver det för att ladda om batterierna.

1 kommentarer:

Mikaela sa...

alltså.. jag blev smått irriterad på den där samtalsanalysen. det du kör med funkar ju för DIG! inte för alla. och vi lyssnade på att samtal där du inte sålde.. vad gör det om du inte smörar och lindar in kunden och kör med hardcore SPIN? kunden vet ju vad den får och blir nöjd oavsett hur du gör. den tackar ju JA. ffs :D tyckte det var lite dumt att vi började prata om det vi gjorde.. eftersom vi fokat på att glömma vinna och köra på.. men vissa saker kan man ju ha användning av. men hursomhelst, du kickar ju ass på det du gör!

Skicka en kommentar