onsdag 16 december 2009

Two days left.

Jag sitter och funderar.. Antingen blir det att vi tar bussen ganska direkt efter jobbet till Larnaca på fredag, eller så kör Håkan oss mitt i natten. Jag hoppas på det andra alternativet för då slipper vi vänta en timme vid en busshållsplats i Limasol för att byta buss (där det inte ens finns en busskur) + några timmars väntetid på en liten, tom och tråkig flygplats. 23.30 anländer vi till buss stationen hemma och det ska bli såå sköönt att sova i min egna säng.

Men jag kommer garanterat att sakna Paphos. Det har varit en häftig upplevelse att vara här, jag ska berätta mer om det när jag har ork, tid och lust.

Just nu sitter jag själv hemma i vårt lilla kollektiv, de andra är på jobbet. Jag har lyckats dragit på mig en förkylning och det känns som att huvudet ska sprängas. Underbar tajming.

Dagens bästa nyhet är att DET FINNS INTERNET PÅ BUSSEN! (som vi ska åka med från Arlanda - Härnösand i 6 sega timmar). Awesoome.

Och vet ni vad? Det har ösregnat, åskat och HAGLAT här idag. Jag tror att väderguden vill förbereda oss för sverige klimatet. Vad tror ni?

1 kommentarer:

mamma sa...

I Härnösand är det vinterland just nu, hoppas snön ligger kvar när ni kommer!

Skicka en kommentar