lördag 19 december 2009

HOME SWEET HOME.

Känslan som ryckte tag i hela mig när jag klev av bussen i kväll går inte att beskriva. Mamma, Pappa, Bodil, Benny och Viktor var där och mötte upp oss med varma kramar, glögg och pepparkakor. Det är lagom kallt med -7 grader och snön knastrade sådär härligt under fötterna. Snöade gjorde det också, det gör det fortfarande. Stora snöflingor, massor av dem.

Just nu har jag krupit ner i min säng efter att ha suttit och pratat med mamma ett bra tag om allt möjligt. Fikat har vi också gjort, druckit årets första julmust, ätit en lussekatt och lite laxrulle. Julstämningen börjar infinna sig redan efter bara två timmar. Jag hade tänkt berätta för er om resan och visa lite bilder, men Annika har sladden och hon har redan gått och lagt sig, så jag får visa er allt i morgon istället fans.

Borta bra men hemma bäst, klyschigt men sant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar