onsdag 9 december 2009

År 2009

Okej, I brist på annat att göra hittade jag den här listan. I vanliga fall hatar jag sånna men den här gången var det rätt roligt då det gällde året som gått. Mycket gamla minnen kom upp.

2009 -
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
S:
Jajamän! Jag tog studenten i Juni och så har jag flyttat utomlands för att arbeta.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
S: Jag försöker tänka tillbaka på förra nyårsafton och försöker komma på om jag hade något nyårslöfte överhuvudtaget, men jag tror faktiskt inte det. Isåfall var det väll ett av de mest orginella som att ta tag i träningen, eller körkortet. Och isåfall, nej, det har jag inte hållit.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
S: Jajamän. Supertessan fick en söt liten pojke.
4. Dog någon som stod dig nära?
S: Min älskade farfar.
5. Vilka länder besökte du?
S: Living the good life på cypern just nu skrivande stund som ni vet!
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
S: Någon som jag hade, som jag förlorade och som jag vill ha igen.
7. Vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
S: Midsommarhelgen, 19-20/6. Hela studenten, men speciellt studentdagen 11/6. Första dagen på cypern med "inflyttningsfest" som slutade med efterfest i poolen kl 07.00 på morgonen 20/9 och morsdag 30//5 då vi åkte upp till högakustenhotellet och käkade godaste maten jag ätit på länge.
8. Vad var din största framgång 2009?
S:
Framgång och framgång. Kanske att jag har vuxit upp och nu bor och jobbar på cypern! Känner mig så oberoende av andra, jag klarar mig själv.
9. Största misstaget?
S:
Oj, jag vet inte. Att inte vara på min lärare mer om att fixa mitt felaktiga betyg? haha, nej jag vet inte.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
S:
Ja, både jag och Annika har väll haft oturen på vår sida hela året. Ett exempel är ju alla brännmärken efter ciggen på benen, såret på handen efter vattenparken och skärsåret som var lika långt som långfingret och som aldrig ville läka.
11. Bästa köpet?
S:
Jag måste nog säga lägenheten som jag precis skaffat, trots att jag aldrig sett den IRL, men det känns förjävla bra.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
S:
Sorry to say this mum, men det är nog diverse alkoholhaltiga drycker och mat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
S: Hoffmaestro - Highwayman, Black eyed peace - I gotta feeling, Bon Iver - Re:stack och studentsången "Alla gillar MP!".
16. Vad önskar du att du gjort mer?
S:
Tagit tillvara mer på studenten. Det var bra, men hade kunnat varit ännu bättre om vi hade haft liite bättre sammanhållning i klassen.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
S:
Man lever bara en gång så jag tycker dagen efter ångest är skit och man ska inte behöva ångra något man gjort!
18. Hur tillbringar du julen?
S:
Åh, det kommer bli så mysigt. Kommer starta dagen med julfrukost hos Pappa och hans sambo med alla "små östmanare" som Bodil sa. Sedan kommer vi att vara hos min bror hemma hos honom med mamma och åka ut en sväng till Risnäs till pappas stuga. Kvällen vill jag avsluta i sällskap med alla störsköna drinkers och julhockey. Vi får se hur det blir, oavsett ska det bli så grymt roligt att träffa alla igen.
19. Blev du kär i år?
S:
Jag var kär redan förra året och det höll i sig lång in i år, om jag tänker efter har det nog fortfarande inte släppt.
20. Favoritprogram på TV?
S:
Californication! Har ni inte sett det, se det! För att citera min kollega Niklas Högström; "Hank moody är en hjälte, trots att han rent teoretiskt, eller fysiskt, egentligen inte ens existerar."
21. Bästa boken du läste i år?
S:
Jag kommer inte ihåg så många böcker jag läst i år förutom körkortsteorin.. Men jag rekomenderar verkligen Dan browns bokserie. Alla böckerna är bra.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
S:
Jag önskade mig en plattång och det fick jag. Jag fick även en Ipod med inskripten "contains: the soundtrack of my life" av min bror med familj som lätt var en av de bästa presenterna.
25. Något du önskade dig men inte fick?
S:
En 42 " tv.. oväntat va?
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
S:
Bjöd in hela tjocka släkten och vänner på kalas med smörgåstårta. Det var en riktig Må-dag!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
S:
Självklart. Mycket. Men jag tror även att allt negativt som hänt ledde till något bra. Det här låter säkert klyschigt, men det senaste halvåret har jag vuxit grymt mycket som människa, blivit mer uttåtriktad och säker.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
S:
Gina tricot?....höhö.
29. Vad fick dig att må bra?
S:
Att vara omgiven av alla kickass människor jag lärt känna.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
S:
jag skulle ju inte säga att jag är "sugen" på någon. Två som alltid toppar listanär, Angelina Jolie och Vin diesel. David Duchovny är ju bra grym också.
31. Vem saknade du?
S:
Första delen av året var det ingen speciell. Andra delen, Joel.
32. De bästa nya människorna du träffade?
S:
Här skulle jag kunna rabbla i en evighet. Jag har lärt känna så många nya människor. Några som verkligen är värda att nämna är min darling Tomas. Även alla drinkers som jag lärt känna riktigt bra nu på senaste tiden -, Jenny, Stefan, Hegga, kalle, Berka, Håkan, Johan, Pez mfl. Sedan får jag inte glömma mina kollegor från stockholm som jag lärde känna här på cypern, Philip, Anil och olle och mina övrikollegor från 3 - people, you rock.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar