onsdag 11 november 2009

Ikea, Boom, Mio.



Soffa från Ikea "Tylösand" 7 990 kr. / Matta från Mio "cow" 3-4kvm 3.250 kr.

Först och främst, Visst är mattan läcker?

Ibland får jag för mig något. Antingen något jag vill lära mig, något jag vill börja med eller något jag vill ha. Det senaste jag vill ha, förutom motorcykelkortet och körkortet, är en helt egen lägenhet, en bostadsrätt så jag själv kan välja vad jag ska ha för färg på väggar och golv. Det är nog just inredningsbiten jag längtar efter. Att strosa omkring på ikea, boom, mio och andra inredningsaffärer och hitta små guldkorn att ta med mig hem. Fan att man inte är rik.

Jag tror jag skulle passa bra på Ikea, där jag gjorde min praktik i trean. Där vill jag jobba. Fan vad kul att dagligen få bygga upp gavlarna, podierna och öarna. Få prismärka varorna och dagligen inspireras av varorna som kommer. Vad tror ni? vore inte det roligt?

3 kommentarer:

mamma sa...

Du glömde lära dig spela gitarr...jag skulle oxå tänka mig att arbeta på Ikea...inredare på Ikea vore kul!

Sofia sa...

Ikea är min dröm också :)

Klart att vi bord ehinna träffas! Annars är jag fan kass :P Nu har jag ju ingen respektive som tar tid i anspråk heller :P

Fia sa...

Och jag hade star wars-maraton i somras, så jag är lite mätt på det :P
Men en flarra vin funkar ju alltid! ;D

Skicka en kommentar