tisdag 17 november 2009

Carpe diem. Carpe noctum.

Nu är det nästan precis en månad tills vi sätter våra fötter på svensk mark igen. Flygbiljetter har vi hittat den 16e och den 19e december så antingen är vi hemma på onsdagen eller söndagen och det känns ju bra, då hinner kanske julstämningen infinna sig på riktigt och jag hoppas att vi får komma hem till ett helvitt vinterland.

Ena dagen här nere är livet tipptopp, jag seglar på moln och mår hur bra som helst. Dagen efter har jag extrem hemlängtan. Här känns det som livet står på "pause" och jag vill inget annat än att komma hem och ta tag i saker och ting. Börja gymma igen, komma igång igen med ridningen, ta körkortet. Å andra sidan har jag hela mitt liv kvar till det och den "vanliga" varagen lär garanterat ha tråkat ut mig tre månader senare.. Fan att det ska pendla så.

Carpe diem. Carpe noctum.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar