söndag 14 februari 2010

And I do believe it’s true
That there are roads left in both of our shoes
But if the silence takes you
Then I hope it takes me too


Här sitter jag all alone på alla hjärtans dag...

Ljus är tända överallt i lägenheten, mysmusiken spelas på lagom volym, (Death Cab for Cutie – Soul Meets Body , All Angels – Nothing Compares 2 U , Carolina Liar – When You Are Near , Bon Iver – Skinny Love ) och jag har myst ner mig bland kuddar och filtar.

.......... all alone. Själv. ensam. "naken". Exposed.

Det är dagar som dessa som man önskar att man var kär. Tänker på resten av sverige som just nu har, eller håller på att fira dagen med sin kärlek. Rosor, ljus, hjärtan, god mat, kyssar, presenter kanske.

Jag vet att grannen har det bra med flickan sin iallafall. Han har varit förbi mig idag för att låna vinglas. En äkta romantiker är han den där. En fin karl och jag är glad för hans skull.

det är tur att man har vänner som ställer upp ur och skur.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar